1397-12-10 07:01
418
0
61551
مدیر حج و زیارت گلستان:

آغاز ثبت‌نام متقاضیان تشرف به حج تمتع سال 98/ حدود 5 هزار گلستانی زائر حج تمتع هستند

مدیر حج و زیارت استان گلستان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تشرف به حج تمتع سال 1398 خبر داد و گفت: متقاضیان از 10 اسفند با مراجعه به سامانه الکترونیکی حج reserve.haj.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

 به گزارش گلستان ما، علی میرقاسم‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان تشرف به حج تمتع سال 1398 از روز جمعه 10 اسفند ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام افراد به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است، تصریح کرد: متقاضیان از 10 اسفند با مراجعه به سامانه الکترونیکی حج reserve.haj.ir به صورت اینترنتی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

میرقاسم‌پور به فراخوان سازمان حج و زیارت از دو الی سه ماه پیش به کسانی که قصد تشرف به حج تمتع را داشتند اشاره کرد و افزود: متقاضیانی که تا 30 آبان 1385 نام‌نویسی برای تشرف به حج کرده بودند برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه حج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز 2 هزار و 500 گلستانی وارد سامانه حج شده و اطلاعات خود را به روز کردند، ابراز کرد: اولویت با کسانی است که قبلا وارد سامانه الکترونیکی حج به آدرس reserve.haj.ir شده‌اند و کد رهگیری دریافت کردند، این افراد با داشتن کد رهگیری می‌توانند نسبت به انتخاب کاروان اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان ادامه داد: متقاضیانی که در روز رزور نسبت به انتخاب شهر محل اعزام اقدام می‌کنند باید دقت داشته باشند که پس از ثبت‌نام و انتخاب شهر این اطلاعات به هیچ وجه قابل تغییر و اصلاح نخواهد بود.

میرقاسم‌پور گفت: زائرانی که قصد دارند شهر محل اعزام که خودشان انتخاب کردند را تغییر دهند تا قبل از شروع ثبت‌نام تغییر دهند، سهمیه هر شهرستان مشخص است و سیستم قابلیت تغییر پس از تکمیل اطلاعات در روز ثبت‌نام را ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت کاروان‌ها متفاوت است، افزود: برابر مصوبه شورای عالی حج و زیارت همچنین موافقت هیئت وزیران و مساعدت رئیس‌جمهور؛ ارز زائران حج تمتع با 7 هزار تومان بسته شده است، سرانه هزینه تمام شده برای هر زائر حج تمتع 3 هزار و 100 الی 3 هزار و 300 دلار است که بر مبنای دلار هزار تومانی بین 22 الی 25 میلیون تومان است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با اشاره به اینکه زائر باید مابه‌التفاوت هزینه تعیین شده را پرداخت کند، گفت: اگر زائری فیش سال 1385 داشته باشد از قبل فیش یک میلیون تومانی نزد سازمان حج دارد و با احتساب سود 3 میلیون تومانی طی این بازه زمانی؛ حدود 4 میلیون تومان خواهد داشت و اگر کاروان با مبلغ 23 میلیون تومان به ازای هر زائر را انتخاب کند باید 19 میلیون تومان دیگر را به حساب واریز کند.

میرقاسم‌پور ادامه داد: زائران بنابر تصمیم حج و زیارت در دو مرحله می‌توانند نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند، مرحله نخست 15 میلیون تومان را در روز ثبت‌نام طی یک هفته باید پرداخت کنند و مرحله بعدی را سازمان حج متعاقبا اعلام خواهد کرد که معمولا یک الی دو ماه پس از ثبت نام است.

وی گفت: متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی لازم است مدارک مثبته که شامل فیش ودیعه گذاری و گذرنامه که تا 15 بهمن 1398 اعتبار داشته باشد را ارائه کنند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان بیان کرد: بر حسب توافق سران دو کشور ایران و عربستان تا امروز سهمیه حج تمتع 84 هزار و 500 نفر است و سهمیه استان گلستان هنوز اعلام نشده؛ اما طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته بین 4 هزار و 500 الی 5 هزار نفر از استان گلستان به حج تمتع سال 1398 مشرف می‌شوند البته ما پیگیر افزایش سهمیه استان هستیم.

میرقاسم‌پور گفت: تعداد کاروان‌ها، سهمیه هر شهرستان و میزان قیمت برای اعزام هر زائر به حج تمتع طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.